منتدى ورود الاسلام

منتدى ورود الاسلام

معا من اجل الابداع وتطوير الذات


    نكت مصرية روعةةةةةةةةةةةةةةة

    شاطر
    avatar
    ♥♥اسيرة الحياة♥♥
    مديرة المنتدى
    مديرة المنتدى

    انثى عدد المساهمات : 626
    تاريخ التسجيل : 30/06/2011
    العمر : 22

    default نكت مصرية روعةةةةةةةةةةةةةةة

    مُساهمة  ♥♥اسيرة الحياة♥♥ في الثلاثاء يوليو 05, 2011 12:28 pm

    قصـة مؤثــرة جـدا

    ﺫﻫﺐ ﺃﺣﺪ ﺍﻷﻃﻔﺎﻝ ﺇﻟﻰ ﺃﻣﻪ ﻭﻗﺎﻝ ﻟﻬﺎ :

    ﻣﺎﻣﺎ ﻣﺎﻣﺎ .. ﺃﻋﻄﻴﻨﻲ ﻧﻘﻮﺩﺍ ﺣﺘﻰ ﺃﻋﻄﻴﻬﺎ ﻟﺮﺟﻞ ﻣﺴﻜﻴﻦ ﻳﺼﺮﺥ ﻓﻲ

    ﺍﻟﺸﺎﺭﻉ

    ﻓﺮﺣﺖ ﺍﻷﻡ ﻟﻘﻠﺐ ﻃﻔﻠﻬﺎ ﺍﻟﻄﻴﺐ ﻭﺃﻋﻄﺘﻪ ﺍﻟﻨﻘﻮﺩ ، ﺛﻢ ﺳﺄﻟﺘﻪ

    ﻭﻟﻤﺎﺫﺍ ﻳﺼﺮﺥ ﻫﺬﺍ ﺍﻟﺮﺟﻞ ﻳﺎ ﻭﻟﺪﻱ ؟






    :ﻗﺎﻝ ﺍﻟﻄﻔﻞ : قاعد ینادي .. ﺁﻳﺲ ﻛﺮﻳﻢ … ﺁﻳﺲ ﻛﺮﻳﻢ




    حكمه القذافي
    ثلاثه ليس لهم امان
    .
    الحريم
    والنسوان
    و الستات

    جهاز مسك ﺍﻟﺤﺮﺍﻣﻴﺔ

    ﺍﺧﺘﺮﻋﻮﺍ ﻓﻲ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎ جهاز يمسك ﺍﻟﺤﺮﺍﻣﻴﺔ

    ﺟﺮﺑﻮﻫ ﻓﻲ ﺍﻣﺮﻳﻜﺎ ﺧﻼﻝ30ﺩﻗﻴﻘﻪ
    ﻣﺴﻜﺖ20ﺣﺮﺍﻣﻲ

    ﻓﻲ ﺍﻧﺠﻠﺘﺮﺍ ﺧﻼﻝ30ﺩﻗﻴﻘﻪ مسك 50
    ﺣﺮﺍﻣﻲ

    ﻓﻲ ﺍﺳﺒﺎﻧﻴﺎ ﺧﻼﻝ30ﺩﻗﻴﻘﻪ مسك 65ﺣﺮﺍﻣﻲ

    ﻓﻲ ﻏﺎﻧﺎ ﺧﻼﻝ30ﺩﻗﻴﻘﻪ مسك 600
    ﺣﺮﺍﻣﻲ

    ﺟﺮﺑﻮه ﻋﻨﺪﻧﺎ
    ﺧﻼﻝ15ﺩﻗﻴﻘﻪ إتسرق


    عصفور باليد

    بيقولك فيه واحد بلدياتنا اشترك بمسابقة من سيربح المليون وكان السؤال الثاني:
    عصفور باليد ولا عشرة على..........

    أ) الشجرة ب) البقرة

    ج) الصفراء د) الحمراء


    فقال لجورج قرداحي من أولها صعبة . ما نسأل الجمهور،
    فكان جواب الجمهور 100% الجواب الأول الشجرة،
    فقال لجورج مش دايماً الجمهور على حق،نحذف إجابتين. حذفله إجابتين فبقي الجواب الأول الشجرة
    والجواب الثاني البقرة.
    فقال لجورج يااااادي المصيبة بقى الجوابين الشاكك فيهم .
    طب نتصل بصديقي ( هريدي ) فأتصل بهريدي ( إزيك يا أبو صميده كيف أخبارك ، أم صميده إزيها والعيال --)
    راحت الثلاثين ثانية وملحق يسأله السؤال.
    فسأله جورج قرداحي وهلا شو بدك تسوي
    فجاوب راح أنسحب ياعم و آخد ال 200 ريال بتاعت السؤال الأول والمثل بيقول:

    عصفور باليد ولا عشرة على الشجرة
    جائزة مليون جنيه للي عنده 10 عيال
    عملوا جائزة مليون جنيه للي عنده 10 عيال.واحد عنده تسعة قال لمراته أنا كنت
    متجوز عليكى ومعايا ولد أروح أجيبه ونكمل العشرة ونكسب الجايزة.راح ولما رجع ملقاش العيال سأل مراته فين العيال قالتله كل عيل أبوه جه خده
    نكت امتحانات
    واحد كتب في ورقة الامتحان (صمتي لا يعني جهلي ولكن ما يدور حولى لا يستحق الكلام ) فأخذ الشهاده مكتوب فيها (رسوبك لا يعني فشلك ولكن خفة دمك دي اللي مودياك في داهيه )









    avatar
    محبة الهام طالب
    عضو جديد
    عضو جديد

    عدد المساهمات : 40
    تاريخ التسجيل : 21/08/2011

    default رد: نكت مصرية روعةةةةةةةةةةةةةةة

    مُساهمة  محبة الهام طالب في الإثنين أغسطس 22, 2011 12:38 pm

    Very Happy

      الوقت/التاريخ الآن هو الثلاثاء أكتوبر 17, 2017 11:16 pm